
Vrijdag 27 januari ’23 was de traditionele nieuwjaarsbijeenkomst voor de vrijwilligers van de VOR. Net als vorig jaar waren de vrijwilligers weer massaal aanwezig op deze gezellige bijeenkomst in Café Ensing in Peize. Na de koffie heeft onze voorzitter Oeds Keizer ons bijgepraat over het jaar 2022.
Verheugend om te constateren dat het aantal vrijwilligers goed op peil blijft, ondanks dat er af en toe ook mensen stoppen. Meestal vanwege hun leeftijd, in een enkel geval om een andere reden.
Aansluitend mocht de voorzitter van de PR-commissie Johan Boelman een verrassing in ontvangst nemen. Vrouwen van NU afdeling Roden houdt jaarlijks in december een kerstbijeenkomst en dan wordt er een inzameling gehouden voor een goed doel. En de keus viel deze keer op de VOR. Veel leden en de Vrouwen van NU maken geregeld gebruik van onze diensten en zijn daarover zeer tevreden. De dames Van Wouwe en Reinders waren aanwezig op onze bijeenkomst en hebben de donatie ter plekke overhandigd.
We zijn erg vereerd met deze donatie, enerzijds dat er aan ons gedacht is en anderzijds vanwege het mooie bedrag.
Daarna werd nog onder het genot van een hapje en een drankje bijgepraat door de aanwezigen en kijken we terug op een geslaagde bijeenkomst.


Traditiegetrouw hield de VOR voor de chauffeurs en medewerkers van het centraal boekingskantoor een nieuwjaarsreceptie. Voorzitter Oeds Keizer blikte terug op het afgelopen jaar en stond ook stil bij het feit dat de VOR in november 2019 maar liefst 30 jaar bestaat. Onze chauffeurs rijden dus al 30 jaar op vrijwillige basis de passagiers van hun verblijfadres naar een adres naar keuze. En dat doen ze met veel plezier. Niets is onze chauffeurs te veel. En zo ervaren onze passagiers dit ook, gezien de vele loftuitingen die wij ontvangen en die de chauffeur in de bus rechtstreeks van de passagier hoort. Zo krijgen wij ook in de maand december altijd heerlijke kniepertjes gebakken door een enthousiaste dame die wij wekelijks mogen vervoeren in een van onze bussen. En daar doet de VOR het voor, niet voor de kniepertjes maar voor tevreden passagiers.